ORHAN VELİ

                                                ORHAN VELİ İLE BİR CUMARTESİ GÜNÜ
Mephisto' dan aldım sonunda. '' Yalnız Seni Arıyorum'' çıktığı günden beri kitapçılarda hasretle elime alıp baktığım bir kitaptı. Lakin bir türlü kısmet olmadı almak. Sonunda muradıma erdim, bugün aldım. Ve arka kapakta beni çok etkileyen sözü:
'' Bir de sevgilim vardır, pek muteber;
   İsmini söyleyemem,
   Edebiyat tarihçisi bulsun. ''
Gönlümden geçeni yakalamış sanki dedim kendi kendime. Herkesin söyleyemediği şeyler vardır, kimi utanır o yüzden saklar, kimi herkesle paylaşmak istemez ve de büyüsünün bozulmasını istemez... Ayrıca bizim toplumumuzda bir nazar korkusu vardır. Ki ben kesinlikle inanırım nazara. Neyse, sapmayalım konumuzdan. Konumuz Orhan Veli. Orhan Veli' nin en sevdiğim şiirini de paylaşmak isterim:
'' Beni bu güzel havalar mahvetti,
   Böyle havada istifa ettim
   Evkaftaki memuriyetimden
   Tütüne böyle havada alıştım,
   Böyle havada aşık oldum;
   Eve ekmekle tuz götürmeyi
   Böyle havalarda unuttum;
   Şiir yazma hastalığım
   Hep böyle havalarda nüksetti;
   Beni bu güzel havalar mahvetti. ''
Çok kısa bir yazı oldu affedin, ama kitabıma başlamak istiyorum bir an önce. Robert Fisk' in '' Büyük Medeniyet Savaşı Ortadoğu' nun Fethi'' kitabıyla nasıl gidecek bakalım? Sevgiyle.
   

Yorumlar

Popüler Yayınlar