Çiçek Kadın, Nam-ı Diğer: Hücünün Torunu

Benim hayatımda bir Çiçek Kadın var. Cismi gelmeden ismi geldi, cismi gelmeden kokusu geldi. Hayatıma bir gül kokusu da ondan geldi. Evet, bir başka kısa, dağınık yazı ile karşınızdayım. Ama olsun. Arkadaşlarıma verdiğim tavsiyeyi uygulama vaktim geldi 😊 Aman ne yazacağım, nasıl yazacağım, ama kötü olur, beceremem demektense bıraktım kalemi, dilediğince aksın.

            Bu haftanın kitaplarından ve canım Hücü’den bahsedeyim bu yazıda. Bir de canım Puder. Onu dinlerken bu yazıyı yazıyorum şu an. Kanayak atölyemiz bir şahane. Yaşayan Kadınlar’ın tüm etkinlikleri şahane. Biz yapıyoruz diye söylüyorum, evet 😊 

Canım Hücü bana mis gibi güzel bir hediye paketi gönderdi. Kargo poşetinden hediye paketimi çıkardım. Mutfak masasının üzerine koydum. Marmaris’te gözde kahvecim Fredonia’dan aldığım siyah koala fincan ve tabak takımımı özenle indirdim. Manevi annemin aldığı damla sakızlı kahveyi pişirdim, fincanıma döktüm. Sonunda güzelim hediye paketini açtım. Kitap kapağında “Aylin” ismini gördüm, bir sevindim, bir sevindim. Aylin Balboa’nın kitabını almış bana canım Hücü. Ama bitmemişti. Klasiklerden Madam Bovary de hediyelerim arasındaydı. Hem de Can’ın “Klasik Kadınlar” baskısı. Dönem arası tatilim için hazırladığım okuma takvimimi güncellemem gerekecek 😊

Bu haftanın okumaları neler, bir göz atalım:

·       Hep Lunapark- Bahadır Cüneyt Yalçın

·       Kendime Düşünceler- Marcus Aurelius

·       Ruhun Telgrafları- Peter Altenberg

·       Bizim Zamanımız- Sinem Sal

·       Kanayak- Gamze Arslan

·       Düşman Kazanmak Sanatı- Tarık Buğra

·       Elime Tutun- Aslı Biçen

·       Zülkarneyn, Yecüc ve Mecüc Tefsiri- Dr. Mete Firidin

Hücü’mün kitapları ile de listeye şunlar eklendi:

·       Ateş Sönene Kadar- Aylin Balboa

·       Madam Bovary- Gustave Flaubert

Böylece bu hafta odaklandığım on kitaplık bir liste oldu. Hep Lunapark kitabını iki Aylin’im çok severek anlatıyordu, o yüzden benim de çok merak ettiğim bir kitaptı. Dedikleri kadar varmış 😊 Bir Feyyaz Yiğit tadı almadım değil. Kendime Düşünceler’i mahallemde yürüyüşe çıktığımda İş Bankası kitapçısından Hilmi Ziya ile birlikte almıştım- Aşk Ahlâkı kitabı. Aurelius’u da bitirdim. Ruhun Telgrafları fragmanlar biçiminde yazılmış. İlginç bir yazar. Kendinin, kendi cinsinin ne mal olduğunu bilen erkeğe kolay kolay rastlanmıyor, demiştim tanıdığım bir erkek için. Peter bunu dediğim ikinci erkek oldu. Ama bazı ifadeleri, görüşleri cidden rahatsız edici olabilir. Şimdi Tarık Buğra okuyorum. Aslı Biçen ve Tefsir kitapları ile birlikte bu hafta sonunun kitapları. Sinem Sal atölye kitabımız. 5 Şubat akşamı okuyucularımız ile bir atölye yaptık. 7 Şubat akşamı da Sinem Sal ile bir araya geleceğiz. Kanayak bu akşamın -6 Şubat- atölyesinin kitabı. Böyle. Hediye kitaplarıma aşık bakışlar atmak dışında bir şey yapmadım bugün.

Canım Hücü. Canım Puder. Yüksek lisans tezinin savunmasına hazırlanırken, doktoraya başladığımda yeni hayatıma adapte olmaya çalışırken onlar olmasa aklımı yitirebilirdim. Aylin’in dediği bir şey çok önemli, “vardiyalı akıllarımız kaçmasın” diye bekliyoruz 😊 İşte böyle. Devam edeceğim bizi anlatmaya, Yaşayan Kadınlar’ı anlatmaya. Bugünlük burada kalsın.

Görüşmek dileğiyle.

Yorumlar

Popüler Yayınlar