ORTAYA KARIŞIK

                                              ORTAYA KARIŞIK
Kendime ikinci notumdan ve Fernando Pessoa' dan ve Sezen Aksu'dan bahsetmek istiyorum. Hadi bakalım.
Kendime karşı çok katıyım. Bu hiç doğru bir tutum değil. Tabi ki öz eleştiri yapacağız, öz eleştiri ruhun gıdasıdır, ruhun yaşamını devam ettirmesini sağlar. Benimki öz eleştiri değil. Kendini katı bir biçimde, aşırı derecede yargılamak. Böyle yaparsam hiç hata yapmayacağımı sanıyorum içten içe ama yanılıyorum tabi ki. Haliyle hata yaptığımda o bahsettiğim süreci kat be kat ağır şekilde tekrardan yaşıyorum.
Kendime not 2: Kendini yargılama.
Gelelim Fernando Pessoa' ya. Tatil sürecimde, tükenmişlik sendromu dediğim süreci atlatmaya çalışıyorum. Fernando bu süreçte beni şaşırtarak yanımda olmak istedi. Fernando Pessoa' nın ''Huzurluğun Kitabı '' adlı eseri odak noktam. Kitap bitene kadar yola birlikte devam edeceğiz. İşte kitabımdan bazı alıntılar:
- '' Öyleyse kim kurtaracak beni var olmaktan?
     Hayatımı toprağa veriyorum. ''
- '' Var olan tek sır, bir sır olduğunu düşünen insanların olmasıdır.''
Fernando Pessoa, bu cümleyi Alvaro de Campas adıyla yazmış.  
- '' Hiçbir şey olmaksızın yücelmek, geceleri kazandığım ne muhteşem bir zafer bu! Bilinmeyen bir güzelliğin görkemi, nasıl da karanlık bir görkemdir... ''
Daha not aldığım nice cümleler var da, hepsini yazmayalım şimdi, sizi sıkmak istemem... Sezen Aksu' ya geçelim mi?
Sezen Aksu. Açıkçası pek sevdiğim, dinlediğim birisi değildir. Can dostum Büşra, Sezen hastası olunca bunu ona itiraf edemedim tabi ki. Ta ki, Sezen Aksu' nun Seni Yerler şarkısıyla bağ kurana kadar. Bunu Büşra' ya itiraf ettim ve beni arkadaşlıktan reddetmedi. Sezen'in Sarı Odalar şarkısı da Büşramın bana ithaf ettiği Sezen şarkısı.                                            

Yorumlar

Popüler Yayınlar